ad

Fruitmisleiding op verpakking voedingsmiddelen

Laatst bijgewerkt: juli 2016
yoghurt-roze-170_400.jpg

nieuws Fabrikanten van zuiveldranken, vruchtensappen en fruitkoekjes overdrijven met vruchten op verpakkingen. Afgaand op de verpakking zouden die producten boordevol vruchten zitten, terwijl ze zelden meer dan 2 % vruchten bevatten.
Dat blijkt uit test van de Nederlandse Consumentenbond.
Op de verpakking van roodfruit yoghurtdrink van Albert Heijn prijken aardbeien, frambozen en blauwe bessen, terwijl er maar 1% fruitsap in zit. Het etiket van Sparkling Apple van Crystal Clear staat vol met appels, terwijl dit sap een schamele 0,01% appelsap bevat. In Sultana Volgraan bosbeskoekjes zit slechts 1% bosbes. En veel vruchtensappen bestaan grotendeels uit goedkoop appel- of druivensap, terwijl de naam en de verpakking suggereren dat er heel andere vruchten inzitten.

Bronnen
https://www.consumentenbond.nl/campagnes/kletsplaatjes/
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2016/nog-steeds-fruitmisleiding-op-levensmiddelen/




ad


pub