Actieve computerspelletjes kunnen echte sport niet vervangen

Laatst bijgewerkt: augustus 2019
nitendo-sport-200.jpg

nieuws De nieuwe generatie computerspelletjes stimuleren weliswaar meer tot fysieke activiteit dan de vroegere computerspellen, maar ze kunnen echte sport niet vervangen, aldus een studie in het Britisch Medical Journal (27 december 2007).
Zes jongens en vijf meisjes tussen 13 en 15 jaar werden getest terwijl ze vier computerspelletjes speelden gedurende 15 minuten elk: het inactieve Project Gotham Racing 3 game (XBOX 360) en een partijtje bowling, tennis en boks op Nintendo Wii Sports. In totaal speelden ze dus elk 60 minuten. Het energieverbruik tijdens de actieve spelletjes lag 60 kcal per uur hoger dan tijdens het inactieve spel. Maar dat is nog altijd veel lager dan tijdens een echt partijtje bowling tennis of boks, en alleszins onvoldoende intensief om het aanbevolen activiteitsniveau voor jongeren te halen. Wanneer de resultaten vertaald worden naar een normale week van computerspelletjes, zouden de nieuwere actieve spelletjes het energieverbruik op weekbasis met ongeveer 2% verhogen.




Wil je onze artikels graag ontvangen in je mailbox?

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Gezondheid NV / Mediahuis.
volgopfacebook

volgopinstagram