K3 ondersteunt ouders bij gezonde keuze

Laatst bijgewerkt: februari 2016
nb-meisjes-k3.jpg

nieuws Zullen de gezichten van K3 binnenkort niet meer te zien op ongezonde voedingsmiddelen zoals chips, koekjes, ijs en snoep? Dat wordt mogelijk beslist, nadat de Nederlandse Alliantie Stop Kindermarketing een open brief naar Studio 100 stuurde.

Nu zou Studio 100 volgens Het Laatste Nieuws dan toch zwichten voor de druk om zijn paradepaardjes (K3 voorop) niet meer te verbinden aan producten die niet passen in een gezonde voeding voor kinderen.

Het goede voorbeeld positief inzetten
In de opvoeding van kinderen, en dus ook in de ontwikkeling van een gezond eetpatroon, is ‘het goede voorbeeld geven’ een belangrijk aspect. Die rol wordt in de eerste plaats opgenomen door de ouders, maar naarmate kinderen ouder worden nemen ook invloeden van buitenaf toe. Ze spiegelen zich aan de meisjes van K3, en willen zijn en doen zoals zij.
Het zou dan ook een veel beter idee zijn om de kracht van deze voorbeeldfunctie in te zetten om gezonde producten te promoten. Gelukkig doet Studio 100 dat ook al: bij Lidl vind je Maya fruit en mini-groenten, en in het verleden verkocht Colruyt Plop-tomaten en kiwi’s.




pub