App om beter te slapen

Laatst bijgewerkt: juni 2018
logo-lyla-coach-slaap-app-06-181.png

nieuws

Nederlandse wetenschappers hebben een interactieve app tegen slaapproblemen ontwikkeld waarvan de werking wetenschappelijk is aangetoond. De Lyla Sleep Coach helpt mensen om ’s nachts minder wakker te liggen en om minder vaak wakker te worden. 

De app simuleert slaaptherapie met een levende coach en is gebaseerd op Cognitieve Gedragstherapie voor slapeloosheid. Gebruikers van de applicatie leren in een periode van zes weken hun verkeerde slaapgedrag af en vervolgens het juiste gedrag aan. De app is wetenschappelijk getest door onderzoekers van de UU, UvA en TU Delft in een experiment met ruim 150 proefpersonen. 

Lyla neem je niet mee naar bed, maar gebruik je overdag. Aan het begin van de avond voer je met haar een chatgesprek van vijf tot tien minuten. Ze legt je de oefeningen uit en je kunt bijvoorbeeld met haar overleggen hoe laat je naar bed gaat en weer opstaat. In de ochtend vul je zelf een dagboek in over de voorgaande nacht. Op andere momenten coacht Lyla je met praktische tips, zoals ontspanningsoefeningen of na welk moment van de dag je beter geen koffie meer kunt drinken.”

De app is nu beschikbaar voor  Android telefoons en komende zomer ook voor de iPhone. Het gebruik ervan is de eerste week gratis. Daarna kun je voor tien euro de volgende vijf weken van het programma volgen. 


bron: www.lylacoach.com
verschenen op : 01/07/2018


pub