Zonnetips

Laatst bijgewerkt: mei 2012

nieuws Stel uw lichaam geleidelijk bloot aan de zon.

Breng uw zonneproduct regelmatig opnieuw aan: zonnecrèmes verdwijnen makkelijker door warmte, zwemmen en contact met een badhanddoek of kledij.

U smeert zich best in 30 minuten vóór u gaat zonnen.

Droog uw huid na het zwemmen goed af.

Zoek op de heetste uren van de dag, tussen 11 en 16 uur, de schaduw op.

Onbeweeglijk zonnebaden is niet gezond.

Wind en zand zijn verraderlijke factoren, pas ervoor op want u verbrandt hierdoor sneller.

Als u bepaalde medicijnen (bv. antibiotica) gebruikt, blijft u beter uit de zon, want ze kunnen uw huid overgevoelig maken.

Zon en cosmetica gaan niet zo goed samen: parfum en andere bestanddelen kunnen door de zon allergische reacties veroorzaken.

Breng een aftersun-product aan na het zonnen.

Baby's en kinderen hebben een zeer kwetsbare en gevoelige huid. Die vraagt een specifieke en efficiënte bescherming


bron: Belgische Brandwondenstichting


Laat gehoorverlies je leven niet beïnvloeden. Laat gehoorverlies je leven niet beïnvloeden.
Phonak

De impact van gehoorverlies op onze levenskwaliteit wordt vaak onderschat. Test vandaag nog jouw gehoor met de gratis online hoortest.

Test nu je gehoor...

Artikels over gezondheid in je mailbox? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang een gratis e-book met gezonde ontbijtrecepten.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Roularta Media Group NV.
volgopfacebook

volgopinstagram