Samen eten is gezonder eten

nieuws Kinderen die geregeld samen met hun ouders eten, eten doorgaans gezonder dan kinderen die zonder hun ouders eten. Dat blijkt uit onderzoek bij kinderen uit het basisonderwijs door de University of Leeds, gepubliceerd in het Journal of Epidemiology & Community Health.

• De kinderen aten gemiddeld 293 g fruit en groenten per dag. Slechts 37% kwam aan de aanbevolen 400 g per dag (of vijf porties van 80 g per dag).

• Kinderen die altijd samen met hun ouders eten, eten gemiddeld 125g meer groenten en fruit dan kinderen die nooit met hun ouders eten.

• Kinderen die minstens één of twee keer per week samen met hun ouders eten, eten gemiddeld 95 g meer groenten en fruit dan kinderen die niet met hun ouders eten.

• Kinderen waarvan de ouders zelf dagelijks fruit en groenten eten, eten gemiddeld 80g meer groenten en fruit dan kinderen waarvan de ouders zelden groenten en fruit eten.

• Kinderen waarvan de ouders geregeld een stuk fruit snijden en verdelen aan tafel, etegen gemiddeld 40 g meer fruit dan kinderen van ouders die dat niet doen.


Laatst bijgewerkt: april 2022
Hoe vitamine D snel en makkelijk op peil brengen? Hoe vitamine D snel en makkelijk op peil brengen?
Vista-life pharma

Onze vitamine D is op het laagste niveau in de winter en het voorjaar. Ontdek hoe vitamine D op peil te brengen en geniet van zijn weldaden.

Meer info

Artikels over gezondheid in je mailbox? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang een gratis e-book met gezonde ontbijtrecepten.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Roularta Media Group NV.
volgopfacebook

volgopinstagram