Gezonde tussendoortjes op school

minimi_recepten_groeimelk.jpeg

nieuws 1 september komt dichterbij. Sommige kinderen zijn enthousiast, anderen verlangen naar meer vakantie. Ouders zijn vooral bezig met de praktische beslommeringen, onder meer ook met betrekking tot wat de kinderen op school zullen eten. Laten we ze warm eten op school, geven we een brooddoos mee en wat voorzien we best als tussendoortjes?

Vers fruit, groentehapjes zoals schijfjes of staafjes komkommer, radijsjes en kerstomaatjes of een klassieke boterham, zijn ideaal. Melk en melkproducten zoals yoghurt, pudding en yoghurtdrink zijn ook zeer geschikt. Ze brengen naast een gezonde dosis energie ook essentiële voedingsstoffen zoals calcium en vitaminen aan. Een koek af en toe kan ook maar geef dan de voorkeur aan droge koeken zoals letterkoekjes, kinderkoeken of soldatenkoeken. Hou koeken met chocolade, confituur, enz. voor speciale gelegenheden.

www.nice-info.be


Laatst bijgewerkt: september 2021
Geef het beste van jezelf en neem deel aan een klinische studie Geef het beste van jezelf en neem deel aan een klinische studie
Pfizer

U bent minimum 12 weken geleden bevallen ? U geeft uw baby borstvoeding en stemt ermee in om die tijdelijk te onderbreken (4 - 5 dagen) ? Dan zoeken we jou !

Check hier hoe je kan bijdragen

Artikels over gezondheid in je mailbox? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang een gratis e-book met gezonde ontbijtrecepten.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Roularta Media Group NV.
volgopfacebook

volgopinstagram