Wandelen en yoga goed voor postmenopauzale vrouwen

yoga-strand-150.jpg

nieuws Vrouwen na de menopauze die regelmatig wandelen of yoga beoefenen voelen zich beter dan vrouwen die weinig of niet bewegen en hebben ook minder menopauzale klachten. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie gepubliceerd in Annals of Behavioral Medicine, april 2007
160 sedentaire vrouwen van gemiddeld 50 jaar werden ingedeeld in drie groepen: een groep wandelde, een groep beoefende yoga en een groep deed geen extra lichaamsbeweging. Na vier maanden waren de vrouwen die wandelden en yoga beoefenden fitter en voelden ze zich fysiek en mentaal sterker. Ze hadden ook minder menopauzale klachten.


Laatst bijgewerkt: mei 2020
Hoe vitamine D snel en makkelijk op peil brengen? Hoe vitamine D snel en makkelijk op peil brengen?
Vista-life pharma

Onze vitamine D is op het laagste niveau in de winter en het voorjaar. Ontdek hoe vitamine D op peil te brengen en geniet van zijn weldaden.

Meer info

Artikels over gezondheid in je mailbox? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang een gratis e-book met gezonde ontbijtrecepten.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Roularta Media Group NV.
volgopfacebook

volgopinstagram