5 tips voor een lijnvriendelijke vakantie

Laatst bijgewerkt: december 2019
123-water-limoen-zwembad-vak-geen-alcoh-06-18.jpg

dossier Mooi weer, een aangename en ontspannen sfeer, een goed gezelschap... Tal van zaken die het verleidelijk maken om op vakantie van je goede voornemens af te glijden. Nochtans is de vakantie een ideale periode om oude voedingsgewoonten in positieve zin om te buigen, terwijl je toch gewoon lekker en gezond blijft eten. Drastische maatregelen zijn meestal niet nodig. Kleine aanpassingen volstaan vaak al. We geven 5 tips.

Tips

1. Geef gerechten die typisch zuiderse toets. Smaakmakers zoals look, uien, citroen, rozemarijn, salie, tijm, peterselie, basilicum en oregano zijn ideaal om je vakantiegevoel te versterken. Meer kruiden betekent minder zout, maar meer smaak!

2. Niets zo lekker als zomergroenten, toch? Versier ze met een streepje zelfgemaakt slank slasausje op basis van magere yoghurt of magere platte kaas voor dat frisse extraatje.

3. Laat deze vakantie niet voorbijgaan zonder een aardappel “en papillot” (bereid in aluminiumfolie, eventueel op de barbecue of gewoon in de oven). Niet alleen gezond, maar ook lekker ter afwisseling van brood.

4. Lekker verfrissen? Dat doe je toch het best met een koel glaasje plat of bruisend water? Fleur het eventueel nog wat op met een schijfje citroen of limoen.

5. Snak je naar een zomers tussendoortje? Mix een handvol vers fruit door een glas ijskoude magere melk en leun zalig achterover met je gezonde “smoothie”.

Gezond succes verzekerd!





Wil je onze artikels graag ontvangen in je mailbox?

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Gezondheid NV / Mediahuis.
volgopfacebook

volgopinstagram