Zoekresultaten voor wandelen (212 artikels)

Eén uur per dag wandelen verlaagt kans op borstkanker

Eén uur per dag wandelen verlaagt kans op borstkanker 25/11/2013 - Vrouwen kunnen na de menopauze de kans op borstkanker aanzienlijk verlagen als zij één uur per dag gaan wandelen. Dat blijkt uit een studie van de American Cancer Society.

Wandelen verhoogt overlevingskansen bij prostaatkanker

9/03/2011 - Mannen met prostaatkanker die minstens 1,5 u per week wandelen (aan een stevige pas), hebben tot 50% minder kans om vroegtijdig te overlijden in vergelijking met sedentaire lotgenoten.

Wandel je gezond

Wandel je gezond 23/03/2019 - Wandelen is een zeer toegankelijke sport: iedereen kan het, het kost niets en je kan het overal doen, alleen of in gezelschap. En er is nog een extra bonus: wandelen is goed voor je gezondheid en voor je lijn!

Wandelen vermindert kans op beroerte

Wandelen vermindert kans op beroerte 17/02/2014 - Oudere mannen die dagelijks enkele uren wandelen hebben veel minder kans op een beroerte dan leeftijdsgenoten die zelden of nooit wandelen.

Wekelijks 2,5 uur wandelen redt 37.000 levens

Wekelijks 2,5 uur wandelen redt 37.000 levens 14/01/2014 - Meer wandelen zou jaarlijks tot 300.000 minder gevallen van diabetes type 2 leiden. Dat blijkt uit een rapport van de Britse wandelfederatie Rambles en kankerstichting MacMillan.

Wandelen en yoga goed voor postmenopauzale vrouwen

25/08/2007 - Vrouwen na de menopauze die regelmatig wandelen of yoga beoefenen voelen zich beter dan vrouwen die weinig of niet bewegen en hebben ook minder menopauzale klachten.

Wandelen tegen hartinfarct en beroerte

Wandelen tegen hartinfarct en beroerte 13/06/2014 - Nieuw onderzoek in het tijdschrift The Lancet laat zien dat het risico op hartinfarct en beroerte afneemt als diabetespatiënten dagelijks wandelen.

Wandelen voorkomt heupbreuken bij oudere vrouwen

10/12/2002 - Postmenopauzale vrouwen die wekelijks gedurende één uur wandelen, zien hun risico op een heupbreuk met 6% dalen over een periode van 12 jaar, in vergelijking met vrouwen die geen enkele vorm van lichaamsbeweging hebben.

Wandelen is gezond

Wandelen is gezond 21/05/2013 - Wandelen is even goed om hart- en vaatziekten, een hoge bloeddruk of diabetes te voorkomen dan lopen. Dat blijkt uit een nieuwe studie in het tijdschrift Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology van American Heart Association.

Wandelen is wel degelijk sport en je valt er ook echt van af

2/03/2018 - Wandelen is niet alleen bijzonder populair, het is ook de perfecte sport om je conditie en gewicht op peil te houden. Wie stevig doorwandelt kan er op termijn zelfs meer calorieën mee verbranden dan met joggen.

Hoeveel moet u bewegen om een glas alcohol weg te werken?

3/01/2017 - Alcoholische dranken en frisdranken bevatten relatief veel calorieën. Als u de voorbije dagen wat te veel hebt gedronken en die calorieën in de komende dagen weer wil wegwerken door wat extra beweging, dan kan dat. Sport is een goede manier om calorieën te verbranden.

Nordic walking

30/11/2010 -

Bewegen vermindert risico op beroerte

1/09/2000 - Vrouwen die dagelijks een half uur wandelen, lopen tot een derde minder risico op een beroerte dan hun niet-actieve leeftijdsgenoten. Hoe meer fysieke inspanning ze leveren, hoe lager het risico.

Sporten is ook bij slechte luchtkwaliteit gezond

Sporten is ook bij slechte luchtkwaliteit gezond 31/05/2016 - Volgens een Britse studie in het tijdschrift Preventive Medicine zijn de gezondheidsvoordelen van wandelen of fietsen in vervuilde stadslucht groter dan de nadelen van het inademen van vervuilde lucht.

Artrosepatiënten functioneren beter door internetprogramma

Artrosepatiënten functioneren beter door internetprogramma 4/06/2014 - Patiënten met artrose aan hun knie of heup hebben minder pijn na het volgen van een internetprogramma om meer te bewegen. En wandelen, fietsen en boodschappen doen gaan daarna aanmerkelijk beter.

Seks even goed als sport?

Seks even goed als sport? 16/01/2014 - Tijdens een gemiddelde vrijpartij verbrandt u mogelijk iets meer caloriën dan wanneer u gaat wandelen (aan 4,8 km per uur), maar minder dan wanneer u gaat joggen (aan 8 km per uur).

Regelmatig bewegen na menopauze vermindert kans op borstkanker

Regelmatig bewegen na menopauze vermindert kans op borstkanker 7/09/2014 - Vrouwen die na de menopauze actief blijven en elke week een paar uur wandelen of een andere sport beoefenen, hebben minder kans op borstkanker dan hun minder actieve leeftijdsgenoten.

Fruit en wandelen verhoogt overlevingskans vrouwen met borstkanker

25/07/2007 - Vrouwen met borstkanker hebben een 50% grotere overlevingskans als ze regelmatig fruit of groenten eten (5 porties per dag) én wandelen (dagelijks minstens 30 minuten).

Wandelen volstaat niet om fit te blijven

12/11/2006 - Volgens onderzoekers van de Canadese University of Alberta volstaat wandelen niet als fitnesstraining om hart en longen gezond te houden. Daarvoor zijn intensievere inspanningen nodig.

Wandel je fit

30/11/2010 -

Diabetes beter geregeld dankzij korte wandeling na het eten

Diabetes beter geregeld dankzij korte wandeling na het eten 26/12/2016 - Het is algemeen bekend dat lichaamsbeweging bij type 2 diabetes een gunstige uitwerking heeft op de bloedglucose. In een recente studie stelden wetenschappers uit Nieuw-Zeeland vast dat het effect iets groter is wanneer men na iedere maaltijd 10 minuutjes gaat wandelen in plaats van een dagelijkse wandeling van een half uur.

Wandelen tegen etalagebenen

30/11/2010 -

Volwassenen die in de stad wonen bewegen meer

Volwassenen die in de stad wonen bewegen meer 4/06/2012 - Wie in de stad woont, wandelt en fietst per dag gemiddeld een kwartier meer dan plattelandsbewoners. Dat blijkt uit onderzoek aan de Universiteit Gent.

Waarom tranen je ogen als je buiten bent?

Waarom tranen je ogen als je buiten bent? 6/08/2020 - Oogartsen horen vaak de klacht van tranende ogen in de wind of bij het buiten komen. Dit kan gaan van een vochtig gevoel in de ogen, tot krokodillentranen bij het wandelen in de koude lucht.

Voeding en kanker: tien aanbevelingen

Voeding en kanker: tien aanbevelingen 11/08/2017 - Voor een optimale gezondheid adviseren wetenschappers per dag minstens 30 en als het kan 60 minuten of meer lichaamsbeweging met matige inspanning (wandelen, zwemmen, dansen, fietsen, traplopen, huishoudelijke taken zoals stofzuigen, tuinieren)

Smile! We gebruiken het liefst vrolijke emoticons

27/04/2015 - Of we nu een rotdag hebben of fluitend door de straten wandelen: we versturen massaal gelukkige emoticons. Vooral de emoticons die in tranen uitbarsten van het lachen of een ‘hartjeszoen’ geven, zijn in trek, zeggen onderzoekers die meer dan een biljoen emoticons verzamelden via de Swiftkey-app.

Een hond in huis maakt ons socialer

19/02/2014 - Honden zijn de beste vrienden van de mens, wordt wel eens gezegd, maar ze maken ons ook socialer. Onderzoek aan de universiteit van Chicago wees uit dat een hond ervoor zorgt dat we ons minder geïsoleerd voelen, en dat we meer contact gaan zoeken met anderen.

Mediteren kan je ook al wandelend doen

Mediteren kan je ook al wandelend doen 4/06/2020 - We horen vaak over de voordelen van mediteren, maar het gebruikelijke stilzitten en zich concentreren op de ademhaling werkt niet voor iedereen. Gelukkig bestaat er ook een actievere vorm, die je heel gemakkelijk in je dagelijkse leven kan inpassen: meditatief wandelen of wandelmeditatie.

Minder zitten beter dan veel sport voor mensen met diabetes

Minder zitten beter dan veel sport voor mensen met diabetes 17/01/2017 - Dagelijks meer staan en bewegen zoals slenteren of wandelen, is beter voor de suikerregeling van diabetespatiënten dan 1 uur per dag intensief sporten. Voorwaarde is wel dat het calorieverbruik bij beide vormen van beweging ongeveer aan elkaar gelijk is.

Norm Gezond Bewegen

30/11/2010 -

Rubrieken

wandelen



pub