Plantaardige voeding vermindert risico op prostaatkanker

Laatst bijgewerkt: augustus 2019

nieuws Voeding die rijk is aan phyto-oestrogenen, kan het risico op prostaatkanker met 26% doen dalen. Phyto-oestrogenen zijn bestanddelen die van nature in plantaardige voeding voorkomen. Voorbeelden zijn isoflavonen uit soja en lignanen uit vlaszaad en roggebrood. Dat is vastgesteld in een Zweedse studie. Hiertoe werd de voeding van 1499 Zweedse mannen met prostaatkanker vergeleken met 1130 gezonde mannen.
Uit het onderzoek blijkt dat de personen met de hoogste inname van voedingsmiddelen, rijk aan phyto- oestrogenen (zoals soja, bonen, noten, bessen, zonnebloem zaden, vlaszaad), 26% minder kans hadden om prostaatkanker te ontwikkelen.

Lees ook: Soja en phyto-oestrogenen


bron: Cancer Causes and Control (2006) 17:169-180


Dormeasan forte – Voor een gezonde nachtrust Dormeasan forte – Voor een gezonde nachtrust
A.Vogel

Helpt om goed te slapen, brengt lichaam en geest tot rust om fris en uitgerust wakker te worden.

Meer weten ?

Wil je onze artikels graag ontvangen in je mailbox?

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Gezondheid NV / Mediahuis.
volgopfacebook

volgopinstagram