Wat kan je doen om je gewrichten op natuurlijke wijze in topconditie te houden?

Laatst bijgewerkt: september 2021
ad_-Advertorial-CurcuDynForte.png

nieuws

Naarmate we ouder worden, neemt de beweeglijkheid van onze gewrichten af. Bij sporters of personen die langdurig dezelfde activiteit verrichten, kunnen de gewrichten bovendien al op jongere leeftijd gevoeliger worden. In dit artikel geven we je enkele nuttige tips mee om je gewrichten op natuurlijke wijze in topconditie te houden!

Integreer deze drie essentiële plantenextracten in je voeding

ad_Kurkuma-Advertorial-CurcuDynForte.jpg
Kurkuma, boswellia en gember zijn drie plantenextracten die al eeuwenlang gebruikt worden om de soepelheid van gewrichten te ondersteunen. Kurkuma en boswellia zijn vetoplosbaar en daarom moeilijk opneembaar door het lichaam. Er is dus meer nodig dan enkel wat kruiden over je maaltijd te strooien. De opneembaarheid van beide stoffen kan bijvoorbeeld in een voedingssupplement geoptimaliseerd worden door het toepassen van specifieke technologieën zoals een fenegriekmatrix: een natuurlijke vezel. De vezel vestigt zich aan de darmwand en zorgt ervoor dat de voedingsstoffen geleidelijk vrijkomen. Dat heeft als voordeel dat deze plantenextracten, zoals in de capsules van CurcuDyn® Forte, een langdurige werking hebben en beter opgenomen worden door ons lichaam. Eén enkele capsule zal niet zoveel uithalen, maar neem je er elke dag eentje, dan zullen jouw gewrichten je dankbaar zijn en soepel aanvoelen. Kurkuma heeft overigens weinig impact op medicijnen. Raadpleeg echter je arts indien je antistollingsmiddelen neemt of als je een galwegobstructie hebt. Gezien er nog geen gegevens beschikbaar zijn over de effecten van een voedingssupplement met curcumine op zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, wordt het hen ook afgeraden.

Neem voldoende vitamine C & D op

ad_VitamineD-Advertorial-CurcuDynForte.jpg
Vitamine C is wellicht één van de meest gekende vitamines. Het is oplosbaar in water en wordt aangetroffen in veel fruit en groenten, waaronder sinaasappels, aardbeien, kiwi's, paprika's, broccoli, boerenkool en spinazie. Het is een essentiële vitamine voor ons lichaam en bevordert onder meer de vorming van het kraakbeen. Een andere nuttige vitamine voor je spieren en botten is vitamine D. Ze ondersteunt niet alleen ons immuunsysteem, maar draagt ook bij tot het behoud van sterke botten en tanden en is goed voor de spieren. Toch heeft zo’n 80% van de bevolking een tekort aan vitamine D. Te weinig blootstelling aan de zon en een voedingspatroon dat arm is aan vitamine D zijn verantwoordelijk voor dit tekort. De formule van CurcuDyn® Forte bijvoorbeeld, is specifiek aangevuld met vitamine C om de vorming van het kraakbeen te bevorderen en vitamine D om de spieren te ondersteunen.

En bovenal, blijf in beweging!

Ons lichaam is gemaakt om te bewegen. Integreer dus voldoende fysieke activiteit doorheen je dag. Voldoende beweging is goed voor de gewrichten, versterkt de spieren rond de gewrichten en helpt ons een gezond gewicht te behouden. De voordelen zijn reëel, dus blijf in beweging! Werk je de hele dag op kantoor? Overweeg dan een ‘standing desk’ of maak een wandeling tijdens de lunchpauze met je collega’s! Voldoende beweging helpt ook bij het behouden van een gezond gewicht, wat de druk op onze gewrichten reduceert. Combineer een actieve levensstijl met een gezonde voeding om je spieren en gewrichten zowel van binnen je lichaam als buiten je lichaam te ondersteunen! 


bron: Ingezonden mededeling Metagenics

Wil je onze artikels graag ontvangen in je mailbox?

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Gezondheid NV / Mediahuis.
volgopfacebook

volgopinstagram