Hoe goed kun jij omgaan met stress?

Laatst bijgewerkt: september 2020
ad_iStock-1079878234-250x150.jpg

nieuws Iedereen heeft op de een of andere manier te maken met stress. En jij, hoe ga jij om met stressvolle situaties? Doe de test en ontdek alle persoonlijke tips!

Top 5 oorzaken van stress

De definitie van een stresserende situatie is voor iedereen anders. Wat voor de ene een perfect handelbare situatie is, is voor de ander onoverkomelijk stresserend. Elke situatie is dus voor iedereen anders. A.Vogel stelt wel vast dat er enkele steeds terugkerende oorzaken van stress bestaan:

1) Het werk
2) Examens of evaluaties
3) Relaties
4) Ziekte of overlijden
5) Geldproblemen


Hoe omgaan met stress?

Wil je jouw weerbaarheid tegen de onvermijdelijke stress van het leven vergroten? Om iets aan je stress te doen, moet je eerst begrijpen waar je overspannenheid precies vandaan komt en je bewust worden van de manier waarop (negatieve) stress jou beïnvloedt.

ad_iStock-872832080-1664x689.jpg



Enkele tips die kunnen je helpen:


  • Probeer te leren van de fouten uit het verleden om te voorkomen dat ze opnieuw gebeuren.

  • Stress en vermoeidheid gaan hand in hand. Probeer een vast ritme in te bouwen van slapengaan en opstaan en probeer 8 uur per nacht te slapen.

  • Maak onderscheid tussen positieve en negatieve stress en vermijd situaties of activiteiten die negatieve stress voor jouw lichaam of geest kunnen veroorzaken.

  • Neem tijd voor jezelf. Plan een moment in de week om dingen te doen die je graag doet. Concentreer alleen op jezelf, niet op jouw werk, relaties of kinderen.

  • Doe regelmatig aan lichaamsbeweging. Het kost soms wat moeite om aan de slag te gaan, maar als je eenmaal klaar bent met trainen, voel je je veel meer ontspannen.

A.Vogel Passiflora, 100% natuurlijke oplossing, rustgevend bij kortstondige stress

ad_Passiflorarustgevendespray.png
Passiflora Rustgevende spray is een orale spray die een krachtige combinatie van planten en mineralen bevat: passiebloem, citroenmelisse en zink.

Het helpt je te kalmeren en te ontspannen bij voorbijgaande stress, bijvoorbeeld tijdens examens, en telkens wanneer je druk en spanning ervaart.

Gemakkelijk in gebruik en licht, dus handig om mee te nemen in je handtas.
Ontdek het nu !


bron: ingezonden mededeling: A.Vogel