Moderne menopauzemoeders: tips voor op het werk

Laatst bijgewerkt: september 2020
ad_ymea_01.jpg

nieuws Uit onderzoek is gebleken dat sommige vrouwen in de menopauze soms moeite ervaren op hun werk. Dit kan veroorzaakt worden door een verminderde concentratie, vermoeidheid, vergeetachtiger zijn en minder zelfvertrouwen. Ontdek onze tips om ermee om te gaan!

  1. Kies bewust wat je eet en drinkt
    Als je vermoeidheid ervaart, probeer dan fastfood producten en snelle suikers te vermijden. Deze producten geven je een tijdelijke energiekick, maar na een tijdje kan je je weer vermoeid voelen. Probeer daarom gezond te eten op je werk. Maak een lekkere salade of neem ongezouten nootjes mee als je zin hebt in een snack. Daarnaast is het verstandig om veel water te drinken zodat je gehydrateerd blijft. Zo blijft je energieniveau op peil.
  2. ad_ymea_02.jpg
  3. Verbeter je concentratie
    Door de hormonale veranderingen die je doormaakt, kun je moeite ervaren met gefocust en geconcentreerd blijven. Probeer door de dag heen een aantal kleine pauzes te nemen, zodat je tussen je taken en meetings door even kunt ontspannen. Zo werk je efficiënter in de tijd dat je een opdracht of overleg hebt gepland. Ook zijn er verschillende dingen die je kunt doen om het overzicht op je werk te bewaren. Maak bijvoorbeeld aantekeningen van belangrijke gesprekken, zodat je de inhoud weer makkelijk kan terughalen. Of maak een to- do lijstje met alles wat je nog moet doen. Met deze kleine hulpmiddelen kun je je beter concentreren en verloopt je werkdag een stuk soepeler.
  4. Richt je werkplek opnieuw in
    Een andere tip om je werkdag fijner te maken, heeft te maken met hoe je werkplek eruit ziet. Richt je werkplek op zo’n manier in dat jij je er prettig bij voelt. Het kan bijvoorbeeld nuttig zijn om naast een raam te gaan zitten. Op het moment dat je een opvlieger krijgt, kun je het raam even openen om wat frisse lucht naar binnen te laten. Zo ben je binnen no-time weer koel. Wil je je beter concentreren? Ga dan ergens in een hoek zitten zodat je zo min mogelijk afgeleid wordt. Wat ook handig is, is om een karaf koud water op je bureau neer te zetten. Dan heb je altijd verkoeling en je drinkt direct voldoende water!
  5. Zorg voor een goede work-life balance
    Sommige vrouwen hebben na een lange werkdag ook een gezin dat om aandacht en energie vraagt. Probeer thuis afspraken te maken, zodat jij na een drukke werkdag thuis even kunt ontspannen. Zeker voor werkende vrouwen in de menopauze die moeder zijn van jongere kinderen, is het belangrijk om goede afspraken over het huishouden te maken. Betrek zowel je partner als je kinderen hierbij. Heb je behoefte aan een uurtje rust na je werk? Vraag dan eens of je partner kookt of wissel dit per dag af. Zijn je kinderen al groot genoeg om mee te helpen? Laat ze dan eenvoudige klusjes doen. Samen staan jullie sterk!
Meer tips voor tijdens de overgang
Elke vrouw is uniek, en daarom ervaart elke vrouw de menopauze op een andere manier. Om tegemoet te komen aan de individuele behoeftes van vrouwen, heeft Ymea een uitgebreide reeks natuurlijke producten ontwikkeld die verlichting en comfort bieden tijdens deze periode van verandering.

ad_ymea_03.png
Kies het product dat het best bij jouw specifieke symptomen past.
Elk product bestaat uit een samenstelling van plantaardige extracten, vitamines en mineralen die zorgvuldig geselecteerd zijn om te voldoen aan de behoeftes van vrouwen in de menopauze. Alle plantaardige extracten in de Ymea-producten worden goed verdragen en zijn geschikt voor langdurig gebruik. Met Ymea kun je tijdens de menopauze voor een natuurlijke aanpak kiezen en kun je opnieuw jezelf zijn.


bron: ingezonden mededeling: YMEA