Eerste hulp bij snurken

Laatst bijgewerkt: October 2018
123h-snurken-koppel-bed-11-18.jpg

tips

Lig je wakker omdat je partner snurkt? Je bent niet alleen: één op de vijf mannen snurkt, bij de vrouwen is het één op tien. 
Dit zijn een paar tips waarmee je bedgenoot zijn/haar ‘boomzagerij’ (tijdelijk) op non actief kan zetten. Zo kan jij van een betere nachtrust genieten.   

- Vermijd alcohol twee uur voor het slapengaan.
- Eet ook geen zwaar voedsel voor het slapengaan.
- Stop met roken en neem geen slaapmiddelen.
- Vermijd overgewicht.
- Op je zij slapen, kan ook helpen als je een rugligging-snurker bent. Om ervoor te zorgen dat je niet op je rug gaat liggen, kan je in dat geval een tennisbal in de rugzijde van je pyjama (laten) naaien. Een vrij resolute maatregel, maar doeltreffend.
- Hou je neus proper en open zodat je goed kunt inademen via deze weg.
- Haal neuspleisters bij de apotheek. Vaak brengen die ietwat soelaas.


bron: Hilde Deweer, lifestyleredactrice
verschenen op : 04/11/2018
pub

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief:

Nee, bedankt