5 overheerlijke, kindvriendelijke wraps (ook geschikt voor ouders)

Laatst bijgewerkt: October 2018
wp_uiteten-met-kinderen.jpg

recepten

Wraps voor kinderen
Om tot een lekkere, kindvriendelijke wrap te komen gebruik je het best ingrediënten en smaken die je kinderen al kennen en die ze lekker vinden. Vanuit deze basis kun je uitbreiden.

1. Aardbei-pindakaas/notenboter-wrap
Deze wrap valt hoe dan ook in de smaak. Het recept is simpel: je neemt een (volkoren) tortilla, besmeert die met pindakaas of notenboter, en garneert ‘m met wat gesneden aardbeitjes. Klaar!

2. Kip-wrap
Deze wrap is perfect wanneer je wat kip over hebt van het avondeten. Smeer wat roomkaas op de (volkoren) tortilla en leg hierop wat kipfilet (reepjes, blokjes, plakjes – het kan allemaal). Snijd wortels in reepjes en leg ze op de kip. Strooi er een handje kaas over en rollen maar!

3. Ei-wrap
Ei is gezond, lekker en voedzaam, dus perfect als topping in een wrap. Bak geklutst ei in een pan en voeg de favoriete groente van je kind toe. Een beetje spinazie, paprika of tomaat bijvoorbeeld. Strooi er een beetje kaas over en stop het ei in een tortilla.

4. Fruit-wrap
Besmeer een (volkoren) tortilla met roomkaas en een likje honing. Bestrooi de wrap vervolgens met het lievelingsfruit van je kind. Zo’n zoete wrap valt vast in de smaak.

5. Hummus en komkommer-wrap
Je kind moet ervan houden, maar eens een hummusliefhebber, altijd een hummusliefhebber. Besmeer een (volkoren) tortilla met hummus en snijd reepjes komkommer in de lengte. Simpel, lekker en heel gezond.

6. Banaan-pindakaas-honingwrap
Deze combinate is een traktatie voor zoetebekken. Besmeer een tortilla met pindakaas en een beetje honing en beleg ‘m met stukjes banaan. Smullen!

Auteur: Lai-Wah Chong

pub

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief:

Nee, bedankt