ad
Voor jou gelezen op De Standaard

Weight Watchers gaat puntensysteem herzien

Laatst bijgewerkt: november 2019

nieuws Weight Watchers gaat het befaamde puntensysteem na meer dan vijftig jaar moderniseren. De reden? Het Amerikaanse afslankbedrijf wil duidelijk maken dat het veel meer aanbiedt dan zomaar een dieet en eerder een algemene, gezonde levensstijl promoot.

Het beroemde ProPoints-systeem maakt plaats voor SmartPoints . Dat betekent dat er vanaf nu wel rekening zal worden gehouden met gezonde vetten, goede koolhydraten en eiwitten. Het programma zal ook meer dan ooit focussen op beweging, want dat helpt mannen en vrouwen op weg om een gezonde levensstijl aan te leren.

‘Gezond eten is meer dan punten tellen. Het programma wordt in die mate herzien zodat het beter past bij de nieuwe inzichten in de voedingswetenschap. We staan voor de grootste verandering in de geschiedenis van het programma’, zegt de bedenker van het nieuwe systeem Gary Foster in een interview met de Nederlandse krant De Gelderlander.

‘We willen aantonen dat het aantal calorieën de gezondheid niet bepaalt van je voedsel. We stappen dan ook af van het idee dat je meer mag eten als je gaat sporten. We stimuleren lichaamsbeweging om af te vallen, maar tegelijk ook om jezelf goed in je vel te voelen.’

Voedingsdeskundige Patrick Mullie, verbonden aan de Vrije Universiteit Brussel, zei in De Ochtend op Radio 1 dat de vernieuwing een goed idee is. ’Er zullen zeker veel mensen mee kunnen geholpen worden’, klonk het.

Hij beschouwt de aanpak ook als een strategische, commerciële zet. Volgens hem wil Weight Watchers af van hun oubollige imago in de concurrentiële markt. ‘Obesitas vertegenwoordigt een enorme markt en de (gratis) concurrentie is groot. Sinds 2011 ging het minder goed met het bedrijf en er was een nieuw idee nodig.’

Mullie voegt er tot slot nog de vier pijlers van een gezond leven aan toe: een gezond gewicht, niet roken, bewegen en meer plantaardige voeding eten.

Artikel uit De Standaard
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151207_02008815

De Standaard
ad


pub