Drink ook in de winter voldoende

Laatst bijgewerkt: november 2012
123-vr-koud-handsch-chocol-winter-170_11.jpg

nieuws Sommige mensen denken misschien dat ze vooral bij warm weer veel moeten drinken en dat drinken bij koud weer niet zo belangrijk is. Dat is fout. Ook in de winter heeft ons lichaam elke dag ongeveer 2 liter vocht nodig. Ongeveer 1 liter wordt aangebracht via de voeding. De resterende liter moeten we bijdrinken. Meer drinken mag – meestal wordt aangeraden om minstens 1,5 l per dag te drinken – maar is onder normale omstandigheden voor een gezonde volwassene niet nodig en u wordt er ook niet gezonder van.

Water heeft de voorkeur, maar ook warme dranken zijn in de winter niet te versmaden. Kies dan bijvoorbeeld voor kruidenthees, ontvette bouillon, koffie of thee. Ook een kop soep geldt als drank.

Bij inspanning moet u ‘s winters net als ‘s zomers meer drinken. Zorg dus voor extra drank als u gaat schaatsen, skiën, sneeuw ruimen of wandelen. Ook bij koorts, diarree, braken enz. hebben we meer vocht nodig.




Wil je onze artikels graag ontvangen in je mailbox?

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

eenvoudig terug uit te schrijven
Wij verwerken jouw persoonsgegevens conform het Privacy-beleid van Gezondheid NV / Mediahuis.
volgopfacebook

volgopinstagram