2 tips om stress op het werk te vermijden

Laatst bijgewerkt: september 2019
jobat_1230-1-medium.jpeg

nieuws

De helft van de werknemers heeft last van stress op het werk, blijkt uit een studie van OfficeTeam. Door de economische crisis zegt bovendien één werknemer op vier er meer last van te hebben. Paul Koeck (geneesheer en stresscoach bij Coachteam.com) geeft enkele tips om stress op de werkvloer de kop in te drukken.

1. Deel taken op in vaste blokken

Reserveer tijdsblokken voor specifieke taken. Kies bijvoorbeeld een vast moment om emails te beantwoorden. Op een ander tijdstip kan je je mailbox gesloten houden en meer projectmatig werk verrichten. Zo vermijd je dat je hersenen steeds van thema moeten veranderen. Bundel de onderbrekingen, want deze zorgen voor concentratieverlies.

2. Bepaal prioriteiten in overleg met de baas

Onzekerheid is een belangrijke factor bij stress op het werk. Wanneer de werkdruk te groot wordt, neemt de onzekerheid toe. Wees niet bang om naar de baas te stappen en dat op een respectvolle manier aan te kaarten. Bepaal samen met hem of haar de volgorde van het takenlijstje. Het idee dat de baas op de hoogte is van het vele werk en heeft aangegeven wat prioritair moet gebeuren, doet de onzekerheid meestal afnemen.

Lees ook:


bron: Jobat.be


verschenen op : 10/08/2012 , bijgewerkt op 05/09/2019


pub