- Zoek op term
- of op rubriek
Alles over Voeding-dranken
Wat?
Eetbare of drinkbare stoffen.
Nieuws
10/05 Een onderzoek van de Universiteit Gent wijst erop dat veel kleuters (2,5-6,5 jaar) te weinig vitamine D consumeren. Tijdens een driedaagse voedingsenquête werden 696 kinderen ondervraagd over hun inname van 58 voedingsgroepen.
lees meer »
09/05 Het illegale gebruik van clenbuterol in de veeteelt kan van invloed zijn op de uitslag van dopingcontroles in de sport. Groeibevorderaars afkomstig uit vlees zijn aangetroffen in de urine van meer dan honderd voetballers,
lees meer »
02/05 Het risico op hart- en vaatziekten ligt bij vegetariërs 32 procent lager dan bij mensen die regelmatig vlees en vis eten, zo blijkt uit een Britse studie gebaseerd op gegevens van ruim 45.000 mensen.
lees meer »
Dossiers
25/04 Dankzij zijn ervaring op het gebied van afslanking is Laboratoires Forté Pharma meer dan ooit de partner van actieve vrouwen en lekkerbekken die graag van het leven profiteren!
Hierbij vindt u enkele algemene tips om beter en langduriger af te slanken... volg de gids!
lees meer »
19/04 Een te hoge zoutinname verhoogt de kans op hypertensie en zo ook de kans op hart- en vaatziekten. Daarvoor bestaat overtuigend wetenschappelijk bewijs volgens recente rapporten van de WHO.
lees meer »
17/04 Tot de maaltijdvervangers behoren bepaalde kant-en-klare drankjes, graanrepen en oplospoedertjes. Hun samenstelling en etikettering moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.
lees meer »