Welkom, schrijf je hier in en
ontvang gratis onze nieuwsbrief
Walnoten zitten boordevol antioxidanten die vrije radicalen – stoffen die schadelijk zijn voor ons lichaam – onschadelijk maken. Walnoten bevatten bijna twee keer zoveel antioxidanten als andere noten, die bovendien zeer werkzaam zijn. Ook bevatten ze veel eiwitten, waardoor ze vlees kunnen vervangen, en zijn ze rijk aan vitamines, mineralen en voedingsvezels. Walnoten bevatten ook veel vet, maar het gaat dan wel om ‘gezonde’ poly- en mono-onverzadigde vetten.
Dat alles blijkt uit een studie die werd voorgesteld op de jaarvergadering van de American Chemical Society. Door hun samenstelling zouden 7 walnoten per dag kunnen helpen om hart- en vaatziekten en diabetes te voorkomen.
Volgens een andere studie (in het Journal of Agricultural and Food Chemistry, 2011) kunnen de antioxidanten in appels hartziekten helpen voorkomen, verouderingsverschijnselen tegengaan en de gemiddelde levensduur met 10% verlengen. Het ging hierbij weliswaar om een experimentele studie met fruitvliegjes.
Een derde studie (in American Journal of Lifestyle Medicine, 2010) tenslotte onderzocht de gezondheidsvoordelen van tomaten. Tomaten (en afgeleide producten zoals tomatensap en ketchup) bevatten hoge concentraties van lycopeen, een krachtige antioxidant. Wie veel tomaten eet, zou volgens deze studie minder kans hebben op hart-en vaatziekten, sommige kankers en osteoporose.
verschenen op : 10-05-2011
Reacties
Juist ja, bewijs hoe dom deze uitspraak is zal blijken na het eten van giftige planten. Trouwens hoe kan je dit nu aanhalen via taal? Er zijn duizenden talen i ...
Meten ze daar echt onderzoek naar doen??? Iedereen weet toch van nature uit dat alles wat plantAARDIG is goed is voor je? Het woordje alleen al zegt het pantAAR ...
Reageer op dit artikel
terug naar begin artikel »