contactformulier contacteer ons  |  als startpagina instellen  |  gezonde E-CARDS  |  A A A A  
http://www.rodekruis.be/NL/   
  

       je bent hier : home ziekten en aandoeningen


ziekten en aandoeningen
hart en bloed
     cholesterol
     bloeddruk
eet- en gewichtsproblemen
allergie
     voedselallergie
pijn
     rugpijn
kanker
     baarmoeder-halskanker
     borstkanker
     prostaatkanker
     darmkanker
     bloedkankers
     huidkanker
chronisch ziek en handicap
huid, haar en nagels
luchtwegen en longen
     astma
nier en blaas
neus, keel en oren
spieren en gewrichten
     osteoporose
     reuma
zenuwen en hersenen
     hoofdpijn
     dementie
ogen
mond en tanden
spijsvertering
     voedselvergiftiging
geslachtsorganen
     seksuele problemen
hormonen en stofwisseling
     diabetes
     menopauze
infecties
     griep
         Mexicaanse griep
         Vogelgriep
         SARS
     meningitis
     SOA
immuunsysteem
kinderziekten
erfelijk en aangeboren
bindweefselziekten
slaapproblemen
beten en steken
vergiftiging
     biologische terreur
ongeval en sportletsel
psychische problemen
     ADHD
     depressie
     verslaving
         roken
         drugs
         alcoholisme
     stress
     taboeklachten
psychiatrie


actueel    (overzichtslijst) Share/Bookmark
  Voedingsbedrijven onderzoeken 'Alzheimer-cocktail'
Diverse voedingsbedrijven zoals Danone en Nutricia onderzoeken een soort milkshake tegen de ziekte van Alzheimer. De resultaten van een eerste studie werden gepubliceerd in Alzheimer's and Dementia, het vaktijdschrift van de Alzheimer’s Association. Een cocktail met uridine, choline en meervoudig onverzadigd vetzuur DHA zou bij Alzheimer-patiënten mogelijk de aanmaak van nieuwe verbindingen in de hersenen stimuleren. De nieuwe verbindingen zorgen ervoor dat het verbale geheugen van patiënten in het beginstadium van Alzheimer verbetert.
In de studie kregen 225 onbehandelde Alzheimerpatiënten ofwel een “aardbeienmilkshake met geheugenverbeterende stoffen” (merknaam Souvenaid), of een controledrankje, 1x/dag gedurende 12 weken.
Veertig procent van de patiënten konden beter woorden onthouden dan voor de behandeling en uit de controlegroep gold dat voor 24 procent. Alle andere geheugentesten, en ook parameters van levenskwaliteit, bleven jammer genoeg onveranderd. De meeste vooruitgang boekten de patiënten die de werkzame cocktail kregen voorgeschreven terwijl ze een milde vorm van de ziekte hadden.



méér gezondheidsnieuws (overzichtslijst)

   Menstruatie uitstellen geen probleem voor gezondheid
   Besnijdenis voorkomt Aids
   Bijna helft voedingsclaims onjuist
   Mazelenepidemie in Frankrijk
   Zwem alleen in water dat wordt gecontroleerd
   Coeliakie-genen boden eeuwenlang bescherming tegen infecties
   Pelgrimstocht verbetert cholesterol
   Geen andropauze bij mannen
   Thee en koffie verlagen kans op hartziekte
   Nutella: binnenkort gelabeld als ongezond


verstuur dit artikel Verstuur dit artikel naar een kennis
printversie van dit artikel Druk dit artikel af
verschenen op : 09-02-2010  |  
TERUG   |   HOME  |   contacteer ons

nieuwsbrief
schrijf je gratis in!





archief nieuwsbrieven
uitschrijven of aanpassen
populair
psoriasis
de ziekte van Crohn
ADHD
plastische chirurgie
gezond bewegen
gezonde voeding
afvallen
ziekteverzekering





uw reacties op dit artikel
reageer op dit artikel
www.gezondheid.be

De gezondheidssite voor Vlaanderen met kwalitatieve en nuttige informatie over alle gezondheidsaspecten.
© 2000 - 2010  Gezondheid NV Niets uit deze webpagina mag op enigerlei wijze worden gekopieerd of vermenigvuldigd zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van gezondheid nv
disclaimer




made by horticus