Welkom, schrijf je hier in en
ontvang gratis onze nieuwsbrief
Mensen die dagelijks vijf koppen koffie drinken, zouden minder kans op Alzheimer hebben. Dat zou men althans kunnen besluiten uit een Amerikaanse studie bij muizen gepubliceerd in het Journal of Alzheimer’s Disease. Muizen met geheugenproblemen die dagelijks caffeine in hun dieet kregen, gingen minder snel achteruit dan muizen die geen caffeine kregen, en ook minder hersenletsels hadden die wijzen op Alzheimer. Ook werd vastgesteld dat normale muizen die levenslang caffeine kregen, minder geheugenproblemen ontwikkelden. De hoeveelheid caffeine die de muizen kregen kwam bij mensen ongeveer overeen met 5 koppen koffie.
Of koffie eenzelfde effect heeft bij mensen, zal verder onderzoek evenwel nog moeten uitmaken.
verschenen op : 12-01-2010
Reageer op dit artikel
terug naar begin artikel »