|
|
|
Koffie slecht tijdens zwangerschap
|
Volgens een recent Deens onderzoekt verhoogt koffieconsumptie tijdens de zwangerschap het risico op een doodgeboren kind. Bij 1 tot 4 tassen (met ong.100 mg caffeine per tas) per dag werd geen verhoogd risico vastgesteld, bij een hogere consumptie steeg het risico verhoudingsgewijs met de koffieconsumptie. Bij 8 tassen per dag lag het risico dubbel zo hoog (na correctie van rookgedrag en alcoholconsumptie dat bij koffiedrinksters doorgaans ook hoger ligt). Ook andere producten met coffeïne zoals cola, thee en chocolade werden onderzocht, maar hiervoor beschikten de onderzoekers over te weinig betrouwbare gegevens om uitspraken te doen.
|
zie ook artikel :
Eten als je zwanger bent
|
méér gezondheidsnieuws (overzichtslijst)
|
Verstuur dit artikel naar een kennis
Druk dit artikel af
auteur/bron :
British Medical Journal 22 Februari, 2003
verschenen op : 28-09-2004 |
|
TERUG |
HOME |
contacteer ons
|