Zalige stretching voor de voeten

Laatst bijgewerkt: March 2017
123m-stretching-voeten-02-17.jpg

tips Verwen je voeten met een deugddoende stretching.
Ga neerzitten, trek je schoenen en kousen uit en stretch eerst de ene voet, dan de andere.

1. Til een voet op en maak 15 à 20 cirkels met je grote teen. Maak daarna 15 à 20 cirkels in de andere richting.

2. Leg een voet geknikt (de tenen wijzen naar de zijkant) op de andere knie en trek je tenen naar je toe. Blijf 15 seconden in die positie zitten en herhaal die beweging driemaal. Doe ze dan met de andere voet.

3. Zet je voet terug op de grond en rol je hiel omhoog tot je voet nog enkel op zijn bal steunt. Richt je tenen naar de grond, trek ze in en rol de voorkant van je tenen heen en weer tegen de grond gedurende 5 seconden. Doe die oefening 10 keer met elke voet.

4. Zet een been naar voren, tenen op 12 uur en je hiel tegen de grond gedrukt en hef de hiel van de andere voet op, tenen eveneens op de grond en op 12 uur gericht. Stretch de onderkant van die voet gedurende 20 à 30 seconden door de hiel naar beneden te duwen. Wissel van been en doe de oefening over.

5. Zet de bal van beide voeten op de trap en druk je hielen gedurende 15 à 30 seconden naar beneden. Doe die oefening driemaal.

6. Zin in een voetmassage? Rol een golf- of tennisbal gedurende 2 minuten onder je voetzool.

Geniet ervan!

bron: Hilde Deweer
verschenen op : 05/03/2017 , bijgewerkt op 04/03/2017

Reageer zelf

verberg bovenstaande gegevens :
je naam en emailadres verschijnen dan niet bij je reactie.
hou me op de hoogte van reacties :
telkens iemand een reactie plaatst bij dit bericht ontvang je een e-mail.
tekens over.
pub