Dit eet en drink je beter niet voor het slapen gaan

Laatst bijgewerkt: januari 2017 | 2 reacties
123m-vr-ouder-slapen-bed-01-17.jpg

tips Een goede nachtrust is het gevolg van een aantal factoren. Ook wat je ’s avonds eet of drinkt kan een rol spelen. De succesremedies zowel als de slaapdieven variëren uiteraard van persoon tot persoon, maar bepaalde voedingsstoffen kan iedereen maar beter vermijden.

1. Schrap een kopje koffie in de late avond. Dat is geen nieuws, maar toch belangrijk om nog eens te herhalen. Cafeïne is de boosdoener, je beperkt die best tot 200 à 300 mg per dag. En probeer om die cafeïnehoudende producten zoals bepaalde soorten chocolade, thee, soft drinks en energiedrankjes te vermijden als het pyjamatijd wordt.

2. Wees matig met alcohol. Van een of een paar glaasjes rode wijn ‘s avonds word je misschien wat slaperig, maar alcohol vlak voor bedtijd kan de slaap van een gezonde persoon verstoren. Wees zuinig met slaapmutsjes: voor vrouwen is ééntje voldoende, een man mag er twee drinken.

3. Vermijd vetrijk voedsel. Een nachtelijk bezoek aan een hamburger- of friettent kan zorgen voor rusteloosheid in de vroege uurtjes. Vetrijk voedsel zoals chips, gefrituurde voeding en ook roomijs moet je dus links laten liggen voor bedtijd. Vet heeft veel tijd nodig om te verteren en dat houdt je lichaam wakker of zorgt ervoor dat je onvoldoende bent uitgerust.

bron: HD
verschenen op : 28/01/2017

2 reacties

Dit eet en drink je beter niet voor het slapen gaan

door anoniem, 28 april 2017 om 09:26

Gisterenavond een flinke portie in olijfolie gebakken frieten met biefsteak en veel mayonaise , daarna een frisse pint. Rond middernacht koffie met koekjes. Geslapen als een blok.

bekijk alle 2 reacties

Reageer zelf

verberg bovenstaande gegevens :
je naam en emailadres verschijnen dan niet bij je reactie.
hou me op de hoogte van reacties :
telkens iemand een reactie plaatst bij dit bericht ontvang je een e-mail.
tekens over.
pub